20 Aug
20Aug

לא כתבתי לאחרונה.

מאז שניסה, הבת הצעירה של איאנלה נפטרה, הייתי חסרת מנוח והחלטתי להוריד הילוך.

קשה לי להוציא מהראש מה עובר עליה.

קשה לי להוציא מהראש רגעים שחווינו עם ניסה.

קשה לי להוציא מהראש את התקופה הכי מאתגרת והכי מדהימה שחוויתי בחיי, כשנסעתי ללמוד ממאמנת העל, בעקבות תכנית טלויזיה.

זו הסיבה שדחיתי את המרואיינת הקרובה שלי במסגרת פרויקט "ממתקים לנשמה - ראיונות עם אנשים מעניינים" (הריאיון יתקיים בשבוע הבא ויעלה בקרוב), זו הסיבה שלא כתבתי והעדפתי להיות ממוקדת בקבוצת "שומרים על תדר גבוה - 7" שעשתה תהליך מדהים ובכתיבת המדריך "כנות חסרת בושה - שמתמקד באיך לבקש את הכסף שמגיע לך (או כל דבר אחר), בלי להתבייש.

אני עושה לפעמים תהליכים שאני נדרשת לתכנן כמה שבועות ולפעמים חודשים קדימה (אני בטוחה שלכולנו יש דברים כאלה שמתכננים חודשים מראש) כשלצד זה אני יודעת שהחיים כל כך שבירים. 

מה שנראה היום בטוח, לא בהכרח יהיה בטוח מחר.

ועם זאת, החיים חזקים מהכל...

ואולי התכנון הוא זה שמאפשר לנו להישאר ממוקדים ולהמשיך קדימה???

הרבה הרהורים...

אבל לא באתי לכתוב פוסט מדכא. ממש לא!

יש רגעים קשים, בתוך חיים שלמים, יש רגעים מקסימים בתוך חיים שלמים ויש אותנו שבאנו להתפתח כאן ו"להלך בין הטיפות" עם גישה שתתמוך בנו, כדי להתמודד עם הקושי ולחגוג את כל הטוב.

אני לגמרי יודעת שזה לא תמיד קל, חוויתי כמה רגעים כאלה בעצמי, אך הדבר היחיד שיעזור לנו להתמודד או יגרום לנו ליפול, זו הגישה שלנו. 

בעודי כותבת מילים אלה אני תוהה אם יש דברים שלא מחלימים מהם...?

אני לא יודעת את התשובה.

כשאני חושבת על איאנלה, שזו לא הילדה הראשונה שאיבדה, אני מתפללת שהיא תגייס כוחות להמשיך.

להחלים ממשהו בעיני, זה לא להתכחש אליו, לא להפסיק להיות עצובים, לא להתעלם וכד'... אלא להיות מסוגלים להתחבר לחיים לצד האבל, לצד האובדן, לצד הכאב.

אומרים שאדם לא מקבל יותר ממה שהוא יכול להתמודד אתו... אני מאמינה שזה נכון, אבל מה זה להתמודד? לחיות בהישרדות (פיזית, רגשית, מנטלית או רוחנית) זה להתמודד?

לחיות כאילו שום דבר לא קרה, זה להתמודד?

פתאום עולות בי מלא שאלות, שאין לי בהכרח תשובות עליהן. 

אחד הדברים שהכי מאפיינים את איאנלה, זה ההומור שלה. 

יש לה הומור מטורף, חכם, ש"נכנס" לכל תחום בחיים שלה (מי שקרא את הספר שלה "אתמול בכיתי" יודע כמה קשים היו החיים שלה, מאז שנולדה). 

אני מאמינה שהומור יכול להציל חיים. 

זה בדיוק המקום הזה של להתחבר לצד הטוב שבחיים, גם אם לא ממש חווית אותו.

כתבתי כאן על גישה.

אחת ה"בחינות" שעושים לנו הרבה פעמים, לראות אם אנחנו בגישה חיובית או שלילית היא להציג חצי כוס מים ולשאול האם הכוס מלאה או ריקה.

הקטע הוא, שהיא לגמרי מלאה... אולי היא לא מלאה כולה במים, אך היא מלאה (אלא באנרגיה, באוויר, בדברים שאנחנו לא רואים ואולי מיקרוסקופ היה משנה את התמונה).

אם בחצי הכוס הריקה ממים, גם יש משהו, (כי אין ריק בעולם), אולי גם בגישה השלילית יש משהו שאנחנו לא רואים. אולי בכל מקום שאנחנו מתייחסים אליו בחסר (אין לי כסף, אין לי ביטחון, אין לי מצב רוח וכו')... יש משהו...

הפוסט הזה הלך למקומות שלא כיוונתי, אך אני מקבלת את זה.

אני יודעת שאם משהו קורה, מישהו זימן את זה. כנראה יש כאן תשובה, או שאלה חשובה למישהו... ואני זורמת עם זה.

אין לי פואנטה להעביר, אין לי תשובה חכמה לסוגיית ההתמודדות, אך היה לי רצון לשתף, לתהות ואשמח לשמוע את דעתך בתגובות, על השאלות, התהיות ומה שביניהן. 

בינתיים, הדבר היחיד שאני יודעת בוודאות, זה שחשוב, בשביל עצמנו, לאהוב את עצמנו ולעשות עבורנו כמה שיותר מעשים שגורמים לנו להרגיש טוב.

ככל שאנחנו מרגישים טוב יותר, כך אנחנו טובים יותר לעצמנו ולעולם ומפיצים את הטוב הזה הלאה.

זה נשמע קלישאה שהרגע הזה לא יחזור, אך הוא באמת לא יחזור. אבל אם נצליח להעצים את הטוב בחיינו, הטוב הזה ישכפל את עצמו, כל עוד אנחנו כאן.

מחכה לראות את הרהורייך בתגובות.


נשתמע בקרוב,

יעל


אולי יעניין אותך:

ביום שישי 01.09.23 אני פותחת את הקבוצה השמינית  (סמל האינסוף) של "שומרים על תדר גבוה - 21 ימים של השראה וביחדנס". זה זמן מרגש ומיוחד לפני השנה החדשה. זמן בו אנחנו מתכווננים על השינויים שאנחנו רוצים לעשות בחיים, תקופה של התחדשות ואנרגיות גבוהות, תקופה של ניקיון.

התחלתי את התהליך לראשונה ב - 11.11.22, מאז נפתחו 7 קבוצות, ועשרות אנשים שהשתתפו.

בקבוצות האחרונות השתדרגנו כשהוספתי 3 מפגשי זום בהם אני מעבירה תוכן נוסף אותו אנחנו מתרגלים ומשתפים בשידור החי. זה עוצמתי ברמות. 

יש כבר 6 אנשים בקבוצה, שחלקם כבר עשו את התהליך ורוצים לחזור עליו בתקופה מדהימה זו.

אם התהליך הזה קורא בשמך, אני מזמינה אותך להצטרף כאן! "שומרים על תדר גבוה" - קבוצה 8

ולמי שרוצה להצטרף לקורס "ביטחון הוא חצי ניצחון" - לשיפור הדימוי העצמי וחיזוק הביטחון העצמי - הסנוניות הראשונות לקראת סיום וכבר קיבלתי חוות דעת על הקורס (אפשר לראות בדף הקורס באתר).

הנרשמים לקורס יקבלו את תהליך "שומרים על תדר גבוה 8" במתנה. כאן מצטרפים ל"ביטחון הוא חצי ניצחון"

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.