03 Jun
03Jun

אתמול בערב השתרעתי מול הטלוויזיה וצפיתי בהקלטות של "מתחילות מחדש", התוכנית שלקחה אותי לצד השני של העולם ללמוד מהמאסטרית Iyanla Vanzant.

אני לא יודעת אם יצא לך לראות את הסדרה המדהימה הזו, שהייתה הברכה והקללה של חיי, (הברכה כי היא גרמה לי לנסוע לארה"ב וללמוד שנתיים מהטובים ביותר ולעשות דברים שאפילו בדמיון לא חלמתי שאעשה... הקללה, כי היא הוציאה אותי לגמרי מאזור הנוחות - בכל תחום בחיי - וגרמה לי לנסוע לצד השני של העולם, ללמוד באנגלית, לחוות מנטליות אחרת - קשוחה ביותר, חוויות מטורפות - ביניהם להיקלע לזירת רצח בניו יורק ועוד... - על זה בספר אחר).

בכל אופן אספר כאן בכמה מילים. "מתחילות מחדש", זו סדרה אמריקאית בה שתי מאמנות מדהימות Iyanla Vanzant, ו - Rhonda Britten, העבירו תהליכי אימון אישיים וקבוצתיים שש נשים, שבאו לחיות בבית מתחילות מחדש, בתקופת האימון.

לכל אישה הייתה מטרה משלה. וברגע שהיא השיגה את המטרה, היא סיימה את בית מתחילות מחדש, ואשה אחרת באה במקומה.
בעקבות הסדרה, החלטתי שאני חייבת ליצור קשר עם המאמנות המדהימות האלה, ונסעתי ללמוד שנתיים אצל איאנלה, והייתי בקשר עם רונדה (שאגב, גם ביקרה בישראל).
כשראיתי את איאנלה בטלויזיה, נזכרתי בכל מיני רגעים שהיו לנו ביחד, ובאחד מהם אני זוכרת שאמרתי לה, "אני לוקחת ממך המון דברים... אך אם הייתי יכולה לקחת ממך רק דבר אחד, ללא ספק הייתי לוקחת את האמונה שלך", ואני אסביר:

אני אדם לא דתי, אך מאמינה באלוהים בכל ליבי. בית הספר של איאנלה הוא בית ספר להתפתחות רוחנית. הוא לא בקונספט דתי, אך יש שם שיעורי תפילה, מדיטציה, EFT, ריברסינג, קורס בניסים ועוד.... בעקרון, זה בית ספר שמנוהל בשיתוף פעולה מלא עם הרוח. הרבה דברים נקבעים על ידי הגרלות (למשל מי יהיה שותף מחויבות של מי, מי יהיה המאמן האישי שלך ועוד), מתוך אמונה שהרוח תנתב לכל אחד את ההשתקפות שהוא צריך.

איאנלה, מלאת אמונה, לוקחת אותנו עד הקצה... לפעמים שאלתי את עצמי איך היא לוקחת סיכונים כאלה (למשל, כשעשתה לנו מסיבה בה כל אחד התחפש לאגו שלו. בתום המסיבה היא הורתה לנו לא להוסיף עלינו אף בגד, ולא להוריד שום דבר ולנסוע אחרי הסטודנטים הבוגרים. היא לקחה אותנו, באמצע ינואר, בעשר בלילה, כששלג בחוץ, למקום כמו סינמה סיטי, רק בענק, לראות את אווטר. כך, מוזרים כאלה, עם התחפושות, חלקנו עם בגדים מינימליים - כל אחד בהתאם לאיך שדמיין את האגו שלו).

יצאנו מהסרט בעקבות אחת בלילה. כפור בחוץ. אני בטוחה שמחר חצי מהכיתה חולים... אך לא אצל איאנלה. למחרת בשמונה בבוקר, כולם כבר היו בכיתה :).

וזה רק סיפור אחד מיני רבים...

הבוקר, השכמתי קום להמשיך לראות עוד פרקים של "מתחילות מחדש". פתחתי בחלקה את דלת המרפסת לתת לאוויר הבוקר הצונן להיכנס לחדרי וראיתי את הפרק. לפתע זבוב ענק נכנס לי לחדר וזמזם בטירוף. האינסטינקט שלי היה לקום, לפתוח לגמרי את דלת המרפסת ולנסות לכוון אותו לשם, כדי שיצא... אך אני אוהבת לנצל כל הזדמנות לאמן את עצמי וישר חשבתי על מה הוא מנסה ללמד אותי...

התחלתי לחשוב, והזמזום שלו "שיגע" אותי, אבל גם אז נפל האסימון...

הוא בא ללמד אותי לוותר על שליטה!!! לקבל את הדברים, להיות באמונה...

הרי אם אני אנסה לגרש אותו, אהיה בחוסר קבלה למצב, "אקבע" איך דברים צריכים להיות, אסית את עצמי מהעיקר (לראות את "מתחילות מחדש"), ואפעל מתוך מיקוד שליטה חיצוני. זו אולי הדרך הקלה לטפל במצב, אך לא הדרך שמקדמת אותי לתרגל ויתור על שליטה, התמקדות במה שחשוב לי, לפעול מתוך מיקוד שליטה פנימי, ולתרגל אמונה - כמו שהוא נכנס, ככה הוא יצא, בלי להזיק, בלי להציק, ממש בקרוב.

זה מדהים, כל עוד אני התלבטתי מה אני הולכת לעשות - לרדוף אחריו כדי להוציא אותו, או לתת לו לצאת לבד, הזמזום שלו הפריע לי מאד, קצת אחרי שהחלטתי שאני ממשיכה להתמקד בסדרה וממשיכה לראות באיאנלה מודל לחיקוי בנושא אמונה, הזבוב נעלם.

אפילו לא שמתי לב כשזה קרה, רק כשפתאום נזכרתי שמתי לב לשקט.

לסיכום:

יש לנו מאות, אולי אלפי סיטואציות ביום בהם אנחנו יכולים לתרגל ולהתאמן על כישורים ומיומנויות שיהפכו את החיים שלנו
לטובים יותר, אם רק נסתכל עליהם מנקודת המבט של לשפר את עצמנו.
הזבוב היה רק טריגר להזכיר לי על מה אני רוצה להמשיך לעבוד ולשפר בחיי.
האנשים בחיים שלנו (וגם הסיטואציות), נותנים לנו הזדמנויות נהדרות לעבוד ולשפר את עצמנו, מעצם היותם מראות שלנו.
יש לנו אפשרות להתעלם מזה, להאשים אותם, ולהמשיך הלאה... או שיש לנו אפשרות לבחור לעצור לרגע, לבחון מה אנחנו יכולים ללמוד ולעשות אחרת מההרגל אליו אנחנו כבר מתוכנתים.

כשדברים לא עובדים בחיים שלנו, המכנה המשותף שלהם הוא אנחנו... ולכן, גם הפיתרון נמצא אצלנו, והוא דורש שנהיה מוכנים ללמוד ולהשתנות.

ואיך אומרת איאנלה... "מודעות, היא הצעד הראשון לריפוי". כדי לרפא את מערכת היחסים שלנו עם עצמנו (וכתוצאה מכך עם הסביבה), אנחנו חייבים לשים לב ולפעול מתוך מודעות ובחירה... והעולם, נותן לנו שפע של הזדמנויות לכך...

כמו תמיד, תגובות ושיתופים מתקבלים באהבה...

נשתמע בקרוב,

יעל.


להזמנת ספר הדגל - המדריך לאהבה עצמית - לחצו כאן!


 

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.