06 Sep
06Sep

אני לא יודעת איך אתם, אבל אני ממש מרגישה את השנה החדשה כבר אוטוטו בפתח וזה מרגש אותי ברמות...

אני כל כך אוהבת את התקופה הזו של להתכונן לקראת...

תמיד שנה חדשה מלווה אצלי בתחושה של הצלחה, הזדמנויות, טוהר, אפשרויות חדשות, מוכנות לצמיחה והתפתחות אישית, והמון למידה והתכווננות לתוצאות חדשות שהן מעבר למה שהיה עד עכשיו "תקרת הזכוכית".

בכל תחילת שנה (ולרוב גם באירועים מסוימים במשך השנה), אני עושה לוח חזון חדש, מגדירה מטרות חדשות בכל רובד (רגשי, מנטלי, פיזי ורוחני) ומכריזה שזו הולכת להיות השנה הכי טובה שהייתה לי אבר....

נשמע מגניב, הא?

אני יודעת שהרבה מאד אנשים חווים את התחושה הזאת של הזדמנות חדשה, אפשרויות חדשות, הצלחה בתחומים השונים ובכלל... מאחלים לעצמם שזו תהיה "שנה טובה", אך מהם מאד אחרי תקופת החגים, חוזרים לשגרה ומפסיקים לתחזק את האנרגיה הזו של אמונה, התמדה, נחישות, חשיבה חיובית, עשייה מאסיבית, התכווננות, מיקוד וכל מה שבעצם מביא ליצירת תוצאות אחרות... וכך בעצם, מהר מאד הופכת השנה שייחלנו שתהיה נקודת מפנה עבורנו, הופכת לעוד שנה, בה אנחנו פחות או יותר ממשיכים להתנהל כהרגלנו, ולשמור על אותן תוצאות אליהן הגענו עד עכשיו...

לפני כשנתיים מתאמן שלי רצה לפתוח עסק עצמאי בתחום שהוא עסק בו הרבה שנים.

כשהגדרנו יעדים לעסק החדש, שאלתי אותו לאיזה מחזור מכירות הוא רוצה להגיע בשנה הראשונה. הבחור אמר לי "מיליון שקלים", שאלתי אותו אם בעסק הקודם בו עבד הוא הגיע אי פעם למחזור של מיליון שקלים ותשובתו הייתה "כן". אם כך, אמרתי, היעד שלך הוא לא יעד ראוי, והעלנו את היעד. עשינו זאת לא בגלל שמיליון שקלים זה לא סכום מכובד, אלא בגלל שעבורו להגיע למיליון שקלים, לא מהווה התפתחות.

מכיוון שמדובר בעסק, קל מאד להתייחס לפרמטר כספי שהוא דבר מדיד. אך אנחנו חייבים להבין שהצלחה כספית לא עומדת בפני עצמה, אלא דורשת התפתחות אישית.

כלומר, אדם שיודע ליצור מכירות במיליון שקלים, לא יכול להישאר אותו דבר ולהכפיל את ההכנסות שלו. כדי להכפיל את ההכנסות או בכלל, כדי להגדיל אותן באופן משמעותי, אותו אדם חייב להשתנות באופן משמעותי כך שה"כלי" שלו - המנטאלי, הפיזי, הרגשי והרוחני, יהיה מוכן להכיל יותר.
זה לא משנה מה אנחנו רוצים להשיג, זה יכול להיות זוגיות חדשה, שיפור מערכות יחסים, ביטחון עצמי, קריירה, קידום, הערכה עצמית, הצלחה, מעמד חברתי, אהבה עצמית וכו'... כדי שלא "נשכפל" את העבר ואת התוצאות שהגענו אליהן בעבר, עלינו להשתנות.

בחרתי לקרוא לפוסט הזה - ניקיון.

הבחירה הזו לא הייתה אקראית אלא מאד מכוונת למטרה של ליצור שנה חדשה טובה שתומכת במי ובמה שאנחנו רוצים להיות.
כדי להתחיל את השנה בדרך זו, כדאי להתכונן...
לכתוב את היעדים שהיינו רוצים להגיע אליהם השנה ומה מנע בעדנו מלהגיע אליהם עד עכשיו.
לראות בעיני רוחנו מי אנחנו ומה אנחנו עושים כדי להגיע ליעדים האלה.
לבדוק עם עצמנו מה במחשבות, ברגשות, באמונות, בדיבורים ובמעשים שלנו, לא בא בהלימה עם מי ועם מה שאנחנו רוצים, ולהתחיל "לנקות" את עצמנו מאותם מילים, רגשות, ומעשים ולהחליפם באחרים שבאים בהתאמה ובהלימה למה שהיינו רוצים להשיג, ולמי שהיינו רוצים להיות.

והדבר הכי חשוב, לאהוב את עצמכם יותר...

אין שבוע שאני לא מקיימת שיחות עם אנשים שמספרים לי על חלומות, על הזדמנויות שניתנו להם, על תשוקה לעשות דברים מסוימים ועל הוויתור מתוך:
פחד, חוסר אמונה בעצמם, הקשבה לאחרים שלא מאמינים בהם, תחושת לא ראוי, הערכה עצמית נמוכה, לא רוצים להיכשל, לא מוכנים לקחת סיכונים, מספרים לעצמם סיפורים, ויתור עצמי, ועוד.... כל אלה, כאשר אנחנו נותנים להם לנהל את חיינו, הופכים למעשים של "חבלה עצמית".

נקו את הסיפורים האלה, ותתחילו לאמץ אחרים, למרות הפחד, למרות הסיכון, למרות הספק, למרות הפיתוי להישאר באזור הנוחות שמשלה אותנו שבאמת נוח לנו... (תודו שבסופו של דבר זה ממש לא נוח לראות שהחיים עוברים ולא הגשמנו את עצמנו)...

כי הכישלון האמיתי הוא לא לא להצליח, אלא לא לנסות...

מאחלת לכולנו הכנה טובה לשנה החדשה...

נתראה בקרוב עם עוד פוסט בנושא.


שלך,

יעל


להזמנת ספר הדגל - המדריך לאהבה עצמית - לחצו כאן!

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.